Sabtu, November 06, 2010

5 Perisian Percuma Yang Menarik untuk dicuba minggu ini

Zamzom Wireless Network Tool- Zamzom ini tak ada kena mengena dengan air zamzam. Tetapi sekiranya anda menggunakan wireless di rumah, perisian ini akan menyenaraikan pengguna wireless network anda. Berguna bila anda rasa ada orang lain yang curi-curi guna wireless anda.


Cobian Backup- Program ini akan backup fail dan direktori anda secara automatik dan berjadual tanpa menganggu kerja-kerja anda. Tiada spyware,virus atau adware. Dijamin oleh Softpedia. Kini sudah berada


Tabbles- Program ini menguruskan folder-folder anda tanpa perlu anda pindahkannya mengikut project-project yang sedang dilakukan. Versi percuma menghadkan anda tag 1000 files sahaja. Cuma requirement dia agak tinggi seperti .NET Framework 4 yakni yang terkini punya versi. 


CCleaner - Program ini membersihkan ‘unwanted’ files seperti yang terdapat temporary internet files hingga old automatic back-ups daripada aplikasi seperti Office and file sharing software. Dengan ter'delete' fail-fail yang tak berkenaan, ruang hardisk pun dapat dijimatkan.
 

PhotoPlus SE- Perisian Percuma untuk editing gambar. Fungsinya sama seperti photo editing yang lain seperti tone adjustment,blurring,stained glass dan warping. Tetapi sesuai untuk editing gambar yang asas sahaja. Anda boleh dari cnet software download atau dari mana-mana website yang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan